woensdag, december 24, 2008

4 - 50%

De totale score over een heel toernooi is natuurlijk altijd 50% -een paar reglementaire zaken daargelaten-, maar individueel kunnen de zaken behoorlijk verschillen. In mijn geval sta ik echter gewoon op de 50% en kan het toernooi dus nog alle kanten op. Vroeger -sprak oudgediende- was de ratinggrens van de b-groep 1800 en was het spelen om de groepswinst dus een serieuze aangelegenheid. Nu met de officiƫle grens van 2100 is het anders en merk ik dat ik er nog niet uit ben hoe nu te spelen. (On)gelukkig genoeg laten mijn partijen verder geen verschil zien ten opzichte van voorheen: het blijft vallen en opstaan.
- een terechte nederlaag tegen een clubgenoot -nederlagen zijn overigens altijd terecht.
- een te vroege remise tegen een andere jeugdige clubgenoot.
- een mazzelremise tegen een jeugdige Harenaar
En vandaag dus een puike overwinning op weer een clubgenoot. Jan Willem belandde in een van mijn favoriete varianten en schoot daarin al vrij snel een bok. Volstrekt terecht probeerde hij het nog even- met opgeven ... etc. zie vorige blogposts-, maar toen zijn compensatie-aanval niets bleek te zijn was het pleit beslecht.
Een rustdag is aanstaande, velen verlaten de stad om vrijdag met frisse moed weer terug te keren. Zo ook ik. Vanaf vrijdag komen er nog 5 en natuurlijk komt er komend weekend ook een foto-update. Tot vrijdag.